آموزش وردپرس – قسمت ۶ – ساخت منوی سایت

ساخت منوی ناوبری در وردپرس

منوها یکی از کاربردی ترین و ضروری ترین مواردی هستند که در هر سایتی باید وجود داشته باشند. مثل منوی اصلی که معمولا در بالای هر سایتی وجود دارد. منوی محصولات، منوی دسته بندی مقالات و… ساخت منو در وردپرس بسیار آسان است و می توانید بینهایت منو با کاربردهای مختلفی ایجاد کنید. گزینه منو در وردپرس با نام فهرست شناخته می شود.

نکته ای که می بایست مورد توجه قرار گیرد، جایگاه نمایش منو در سایت است. یعنی اگر بنا باشد منویی را در بالای سایت نمایش دهید، قالبی که روی سایت نصب است می بایست امکان نمایش این منو را در جایگاه مورد نظر داشته باشد.

نکته مهم دیگری که باید مد نظر قرار دهید، دسترسی به بخش فهرست (منو) در پیشخوان وردپرس است. در صورتی که قالب ۲۰۲۲ که پیشفرض وردپرس است، روی سایتتان نصب و فعال باشد، ممکن است گزینه فهرست را در پیشخوان نتوانید ببینید. زیرا هر قالبی با ساختار منحصر بفرد خود ممکن است بعضی گزینه های را تغییر یا غیرفعال یا اضافه کند. لذا جهت استفاده از تمامی امکانات پیشخوان، لازم است که قالب دیگری روی سایت نصب کنید تا به گزینه های بیشتری دسترسی داشته باشید.
نصب قالب رایگان در وردپرس بسیار آسان است و با یک کلیک انجام می شود. به آموزش نصب قالب رایگان وردپرس مراجعه کنید و به راحتی قالب دلخواهتان را انتخاب و نصب نمایید.

ساخت منو در وردپرس

۱- ابتدا از منوی پیشخوان به گزینه نمایش > فهرست‌ها بروید

۲- معمولا در بدو ورود به بخش فهرست ها این قسمت خالیست و باید یک فهرست جدید ایجاد کنید. لذا در بخش نام فهرست یک نام دلخواه فارسی یا انگلیسی وارد کنید. و از بخش مکان نمایش، یکی از گزینه های موجود را انتخاب کنید تا منوی مورد نظر در آن مکان در سایت نمایش داده شود و سپس دکمه ایجاد فهرست را بزنید. ممکن است با توجه به قالبی که انتخاب و نصب میکنید، مکان نمایش منو با چیزی که در این تصویر مشخص شده تفاوت داشته باشد.

ساخت منو در وردپرس

۳- در ستون سمت راست، تعداد زبانه وجود دارد که شامل برگه ها، نوشته ها، پیوندهای دلخواه و دسته ها می باشد. با کلیک بر روی هر کدام از این زبانه ها، میتوانید آیتم هایی را که در آن وجود دارد به منوی خود اضافه نمایید. بعنوان مثال: میتوانید از بخش برگه ها، صفحاتی را که قبلا ایجاد کرده اید مانند صفحه خانه، تماس باما، درباره ما و…. انتخاب و آن را به منو اضافه کنید.

اگر لینکی دلخواه یا خارج از سایت را می خواهید اضافه کنید می توانید از بخش پیوندهای دلخواه کمک بگیرید.

۴- منوهای اضافه شده به لیست سمت چپ را می توانید مدیریت کنید. آن ها را بکشید و در جای مناسب رها کنید تا به ترتیب دلخواه دست یابید. همچنین با کلیک روی هر کدام میتوانید نام دلخواهی برای آن منو تعریف کنید.

اگر نیاز دارید که تعدادی از آیتم ها را بعنوان زیرمجموعه یک منو قرار دهید، کافیست روی آیتم مورد نظر کلیک کنید و آن را کمی به سمت چپ بکشید تا به عنوان زیرمجموعه تنظیم شود.

۵- پس از پایان کار، روی ذخیره فهرست کلیک کنید تا منوی ساخته شده در سایت نمایش یابد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + چهارده =