آموزش وردپرس – قسمت ۸ – نصب قالب

آموزش نصب قالب وردپرس

قالب یا تم (Theme) در هر سایتی باعث به نمایش گذاشتن هر چه بهتر محتوا و ایجاد زیبایی ظاهری می شود. همانگونه در قسمت قبل آموزش نصب افزونه را شرح دادیم، نصب قالب وردپرس نیز تقریبا با همان روش انجام می شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

قالب های وردپرس در دو حالت رایگان و تجاری (پولی) عرضه می شوند. نسخه های رایگان را می توانید از مخزن قالبهای وردپرس در پیشخوان نصب کنید و قالب های تجاری را که از قبل تهیه کرده اید، به روش آپلود در پیشخوان، یا از طریق سی پنل، بارگذاری و نصب می کنید.

هر قالب پس از نصب و فعالسازی، بر حسب نوع کاربرد و گستردگی که دارد، دارای یک سری تنظیمات اولیه است که می بایست انجام شود. تنظیماتی مانند لوگو، متن پاصفحه، بخشهای قابل نمایش در صفحه اول و…. که این تنظیمات میتواند در یک پنل اختصاصی مربوط به قالب باشد، یا در بخش سفارشی سازی وردپرس که بعداً به آن خواهیم پرداخت.

آموزش نصب قالب وردپرس

 

آموزش نصب قالب رایگان در وردپرس بصورت خودکار

۱- از بین منوهای پیشخوان روی گزینه نمایش > پوسته کلیک نمایید تا به صفحه قالب هایی که در حال حاضر نصب هستند هدایت شوید.

۲- در این صفحه با زدن دکمه “افزودن” تعداد زیادی قالب رایگان برای شما به نمایش در خواهد آمد. (به عکس فوق دقت کنید)

۳- در کادر جستجو عبارتی را جهت یافتن قالب مورد نظر وارد کنید. مثلاً: Electronic

۴- نشانگر موس را روی قالب مورد نظر برده و دکمه نصب را بزنید و صبر کنید تا گزینه “فعال کردن” ظاهر شود. با کلیک روی آن قالب را فعال کنید.

۵- پس از فعالسازی به صفحه قالب های نصب شده هدایت می شوید و دکمه ای با عنوان “سفارشی سازی” روی قالب فعلی ظاهر خواهد شد که با کمک آن میتوانید تنظیمات مربوطه را انجام دهید.

 

آموزش نصب قالب وردپرس بصورت دستی از طریق پیشخوان

۱- از بین منوهای پیشخوان روی گزینه نمایش > پوسته کلیک نمایید تا به صفحه قالب هایی که در حال حاضر نصب هستند هدایت شوید.

۲- در این صفحه با زدن دکمه “افزودن” تعداد زیادی قالب رایگان برای شما به نمایش در خواهد آمد.

۳- در بالای همین صفحه دکمه ای با عنوان “بارگذاری پوسته” ظاهر می شود روی آن کلیک کنید.

۴- روی Browse  کلیک کرده و فایل زیپ شده قالب را از کامپیوتر خود انتخاب و دکمه نصب را بزنید.

۵- پس از چند دقیقه قالب آماده فعال سازی خواهد بود.

 

آموزش نصب قالب وردپرس از طریق سی پنل

۱- وارد سی پنل هاست خود شوید و مستقیما به سراغ File manager بروید

۲- به مسیر Public_html > wp-contents > themes بروید

۳- روی گزینه Upload کلیک کنید و فایل زیپ شده قالب را در این بنجره‌ی آپلود رها کنید.

۴- پس از پایان بارگذاری، روی فایل زیپ راست کلیک نموده و گزینه Extract را بزنید تا فایلهای فشرده قالب به بیرون منتقل شوند. دقت داشته باشید تمامی فایلهای قالب باید در یک فولدر که معمولا نام همان قالب را داراست قرار گرفته باشند. در غیر اینصورت قالب مورد نظر قابل استفاده نخواهد بود.

۵- به صفحه قالب های نصب شده در پیشخوان برگردید و قالبی را که بارگذاری کرده اید را با زدن دکمه فعال کردن ، به اجرا در آورید.

 

آموزش نصب قالب وردپرس بصورت بسته نصبی

بسته های نصبی قالب که معمولا در ایران بسیار پرطرفدار است، به این شکل است که قالب مورد نظر قبلا روی یک نسخه از وردپرس نصب شده، و تمامی تنظیمات و صفحات و غیره با وارد کردن اطلاعات فرضی، آماده استفاده شده است. سپس یک نسخه کامل آن وبسایت را بکآپ گرفته و آماده نصب میکنند.

توجه داشته باشید در این حالت فضای هاست شما باید کاملا خالی باشد و اگر قبلا وردپرس روی آن نصب کرده باشید، در حین نصب قالب، همه اطلاعات قبلی تان حذف میگردد زیرا وردپرس نیز مجدد نصب میگردد.

۱- بسته ای را که خریداری کرده اید، داخل یک فایل زیپ قرار دارد. داخل این فایل زیپ، دو یا چند فایل وجود دارد که یکی از فایلها زیپ شده و حجم نسبتاً بالایی دارد. معمولا بیشتر از ۵۰ مگابایت است. و یک فایل php که با نام installer مشخص شده است.

۲- دو فایل یاد شده را روی کامپیوتر خود در یک پوشه بریزید.

۳- به بخش فایل منیجر هاست خود رفته و وارد فولدر public_html شوید.

۴- هر دو فایل را یعنی یک فایل Zip و یک فایل installer را در این قسمت آپلود نمایید.

۵- پس از پایان آپلود آدرس سایت خود را در آدرس بار مرورگر به این شکل وارد کنید http://yoursite.com/installer.php

اگر همه چیز صحیح پیش رفته باشد پنجره ای جهت نصب باز خواهد شد و فرایند نصب را باید از همانجا دنبال کنید. معمولا در بین مراحل نصب مشخصات اتصال به دیتابیس جدید را خواهد پرسید، که با مراجعه قسمت دوم آموزش وردپرس بخش ایجاد دیتابیس میتوانید آن را یاد بگیرید.

بسته های نصبی، معمولا دارای یک راهنمای کامل فارسی و تصویری هستند که توسط فروشنده به شما عرضه خواهد شد. کافیست طبق همان مراحل پیش بروید تا در عرض چند دقیقه یک سایت کامل را پیاده سازی نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هجده =