آموزش وردپرس – قسمت ۵ – ایجاد صفحه

آموزش ایجاد برگه در وردپرس

هر وبسایتی دارای صفحات مختلفی است که کاربرد منحصر به فرد خود را دارد. مانند صفحه اصلی، صفحه محصولات، صفحه تماس با ما و… زمانی که وردپرس را نصب میکنید هیچکدام از این صفحات جانبی را ندارید. لذا لازم است که بر حسب نیاز صفحات مورد نیازتان را ایجاد کنید. در ادامه با ما همراه شوید تا نحوه ایجاد صفحه جدید یا برگه را مرور کنیم.

ابتدا اجازه بدهید توضیحات مختصری در خصوص ماهیت برگه ها در وردپرس بدهیم. منظور از برگه همان صفحه است که در وردپرس با اسم برگه شناخته می شود.

برگه ها در واقع محلی برای طراحی و درج محتوای منحصر بفرد شما هستند. به زبان ساده تر، شما می توانید برگه را بصورت دلخواه طراحی کنید و چیدمان آن را طبق سلیقه تان پیش ببرید. که البته این کار نیازمند دانش طراحی سایت و کار با صفحه سازهایی مانند گوتنبرگ، المنتور، ویژوال کمپوسر و…. است. اما در نسخه های جدید وردپرس با توجه به اینکه صفحه ساز گوتنبرگ بصورت پیشفرض نصب است و الگوهای آماده ای نیز در اختیارتان میگذارد، عمل طراحی صفحه را آسانتر نموده است. توجه داشته باشید چنانچه از ویرایشگر کلاسیک در وردپرس استفاده میکنید به این الگوهای آماده دسترسی نخواهید داشت.

برای شروع، از منوی پیشخوان به قسمت برگه ها > افزودن جدید را کلیک کنید.

در بدو ورود ممکن است این سوال به ذهنتان خطور کند که چرا محیط ایجاد برگه، دقیقا مشابه محیط ایجاد مطلب است!؟ بله دقیقا همینطور است. اما تفاوت های ساختاری در این دو بخش وجود دارد که آنها را از یکدیگر متمایز میکند. بعدها متوجه این تفاوت‌ها خواهید شد. توضیحات بیشتر و تخصصی تر در حال حاضر ممکن است باعث سردرگمی‌تان شود.

ساده ترین حالت ایجاد برگه، این است که یک عنوان درج کنید و متنی را در یک یا چند پاراگراف بنویسید و دقیقا طبق الگوی ایجاد نوشته که در مبحث قبلی به آن پرداختیم پیش بروید.

اما اگر چنانچه میخواهید طرح پیشرفته تری روی برگه یا صفحه مدنظرتان ایجاد کنید، بهتر است از الگوهای موجود در ویرایشگر استفاده کنید. جهت استفاده از الگوهای آماده، کافیست روی آیکن + که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید و به بخش الگوها بروید. با کلیک روی هر الگو، آن بخش به صفحه اضافه می شود و می توانید آن را ویرایش کنید. همچنین جهت طراحی صفحات حرفه ای می توانید از دوره آموزش المنتور که در سایت قرار داده ایم استفاده کنید.

بعد از تکمیل محتوای صفحه، میتوانید آنرا پیش نویس کنید، یا انتشار دهید و یا زمانبندی کنید که بعداً بصورت خودکار منتشر شود. این مورد را در مطلب قبلی توضیح دادیم. حال صفحه ای را که ایجاد کرده اید نمایش دهید و نتیجه را ببینید.

توجه داشته باشید جهت اینکه کاربران بتوانند به صفحه ای که ساخته اید دسترسی داشته باشند، میبایست لینک صفحه را در جایی از سایت قرار دهید. برای اینکار معمولا منوی اصلی سایت مکان مناسبی است که در آموزش جلسه بعد به آن خواهیم پرداخت.

همچنین اگر به دنبال ایجاد فرم مانند فرم تماس در صفحه هستید، فعلا دست نگهدارید، زیرا جهت ایجاد فرم نیاز به نصب یک افزونه فرم ساز خواهید داشت. که در جلسه آموزشی نصب افزونه ها به آن خواهیم پرداخت.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =